پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119840
دليل اصلي گروگانگيري‌هاي سريالي بعد از اربعين چيست؟/تلاش رسانه‌هاي غربي براي انحراف افکار عمومي از حماسه اربعين
تاریخ انتشار : 1393/09/26 10:55:47
نمایش : 1550
به نظر مي رسد ماجراهاي گروگان گيري در استراليا، بلژيک و پاکستان براي منحرف کردن افکار عمومي از تجمع وحدت آميز شيعيان و سني ها و حتي ديگر مذاهب در کربلا است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، انسان و جانور توسط برخي از اندام هاي خود مي توانند تغييرات محيط اطراف خود را به مغز منتقل کنند و سپس تصميم لازم را بگيرند که اين اندام ها عبارتند از چشم، گوش، بيني، زبان و پوست و .... که هر يک از اين اندام‌ها " رسانه " يا Media است و به طور کلي، ابزاري که موجب تغيير در هر يک از اندام هاي چشم، گوش، بيني، زبان و پوست انسان يا جانور گردد ابزار رسانه شناخته مي شود.

اما در دنياي امروز رسانه ها تعريفي گسترده تر دارند و برخي از ابزارهاي رسانه عبارتند از منبر، تريبون، عکس، کتاب، روزنامه، راديو، تلويزيون، سينما، اينترنت و ... 

دولت ها از رسانه براي پيشبرد اهداف سياسي، اجتماعي و اقتصادي خود بهره مي جويند و حتي قدرت هاي بزرگ براي رسيدن به اهداف استراتژيکي، چون نياز به تاييد و مشروعيت افکار عمومي دارند، تلاش گسترده اي را براي استفاده بيشتر از رسانه ها در جهت دهي به افکار عمومي انجام مي دهند.

طي روزهاي گذشته تمامي رسانه هاي جهان به طور مشترک، خبري فوري را منتشر کردند: گروگان گيري در سيدني و پاکستان.

حادثه گروگان‌گيري‌ سيدني روز گذشته در ايالت نيوساوت ولز در استراليا به وقوع پيوست و کمتر از 24 ساعت پايان يافت. در اين حادثه يک فرد مسلح وارد يک کافه‌ متعلق به شرکت سازندۀ شکلات "ليند اند اشپرونگلي" در مرکز سيدني شد و تعدادي از کارکنان و مشتريان درون کافه را به گروگان گرفت. فرد گروگانگير کمي بعد به نام "شيخ هارون" شناسايي شد که گفته شد وي پناهنده‌اي ايراني‌الاصل است.

ساعاتي پس از اين رويداد، انتشار خبر حمله به يک ساختمان مسکوني در بلژيک مورد توجه خاص رسانه هاي بين المللي قرار گرفته است. گفته مي شود که ميان اين دو رويداد ارتباطي برقرار مي باشد. رسانه ها و روزنامه هاي غربي تلاش نموده اند تا گروگانگيران را مسلمان و وابسته به گروه تروريستي داعش قلمداد کنند، اگرچه هنوز در اين زمينه هيچ اظهاري از سوي گروگانگيران بيان نشده است.

هنوز يادمان نرفته که غرب براي حمله به کشور هاي خاورميانه سناريويي را طراحي مي کنند با عنوان 11 سبتامبر که در اين سناريو، وجهه اسلام و مسلمان را که ساکن خاورميانه مي باشد تخريب کرده و براي جلو گيري از تخريب هاي بعدي حضور خود را در خاور ميانه الزامي مي بيند و با اين طرح مهره تاييدي بر اي حضور خود را از افکار عمومي مي‌گيرد.

 

ذات رسانه انتشار خبر است، اما متاسفانه رسانه هاي وابسته منطقه و جهان به ويژه رسانه هاي غربي در سال هاي اخير سعي کردند از اسلام  فقط چهره اي خشن را به نمايش بگذارند. آنها بارها خشونت و جنايات گروه هاي تروريستي که دست پرونده آمريکا و صهيونيست هستند را براي بدنام کردن اسلام، با آب و تاب پوشش مي دهند.

اين رسانه ها که کوچکترين مناقشات و درگيرها در دنياي اسلام را گزارش مي کنند، در سال هاي اخير در يک عناد ورزي آشکار به تجمع ميليوني شيعيان در روز اربعين حسيني در کربلا نپرداختند. در ماجراي گروگان گيري سيدني، اکثر شبکه هاي تلويزيوني و خبري غرب و آمريکا تصاوير زنده اي از اين ماجرا پخش کردند و حتي پنج گروگاني که از اين فروشگاه فرار کردند را هم پخش کردند اما چرا از تجمع و راهپيمايي ميليوني کربلا تصاويري پخش نکردند؟ تجمع کربلا کدام ارزش خبري را نداشت که گروگان گيري داشت؟

جمع ميليوني کربلا و ماجراي گروگانگيري در سيدني، بلژيک و پاکستان که طي ديروز و امروز انجام شده است، از نظر حرفه خبري و ارزش هاي خبري داراي "ارزش هاي خبري" است اما چرا رسانه ها اينقدر که طي دو روز به ماجراي گروگانگيري مي پردازند به تجمع و راهپيمايي ميليوني کربلا نپرداختند؟ و حتي در ماجراي گروگانگيري باز هم پاي اسلام و مسلمان به وسط کشيده شد تا يک مسلمان را عامل به هم زدن امنيت و آسايش مردم در نقطه اي از جهان معرفي کنند؟

البته اين اولين بار نيست و مطمئنا آخرين بار هم نيست. حتي در سال 2002 حدود 50 نفر در تئاتر مسکو به گروگان گرفته شدند که آن زمان هم رسانه هاي غربي مدعي شدند اين گروگانگيري توسط "جنبش اسلامگراي جدايي طلب در چچن" اتفاق افتاده است.

به نظر مي رسد ماجراهاي گروگان گيري در استراليا، بلژيک و پاکستان براي منحرف کردن افکار عمومي  از تجمع وحدت آميز شيعيان و سني ها و حتي ديگر مذاهب در کربلا است.

در حالي که به گفته احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي، در مورد عامل گروگان‌گيري سيدني اظهار داشت: فردي به نام «منطقي» در سال 75 شرکت آژانس مسافرتي داشته و کلاهبرداري کرده و از ايران به مالزي و از آنجا به استراليا رفت؛ ما مدارک را جمع کرديم و به پليس استراليا تحويل داديم اما به جهت آنکه قرارداد استرداد مجرمين به استراليا نداشتيم اين کار را انجام ندادند.

وي همچنين گفت: آن آدم کلاهبردار بوده و براي کسب پناهندگي ادعاي سياسي بودن و روحانيت کرده و حتي اسمش را تغيير داده بود و با نام جعلي رفته بود اما ما اعلام آمادگي کرده‌ايم که در اين زمينه کمک مي‌کنيم. در حالي که به نظر مي‌رسد دست‌هاي ديگري در پشت پرده باشد و اين درست شبيه به يک نمايشنامه است که نمي‌گوييم کار استراليا است اما به هر حال غربي‌ها خواسته‌اند با اين نمايش از زير فشار کم‌کاري در مبارزه با تروريست خارج شوند و جمهوري اسلامي ايران را در آن دخيل کنند که مواضع ايران در اين زمينه روشن است.

آنچه که مسلم است اگر فرد مورد نظر در سيدني يک ايراني بوده، بايد شواهد مربوط به آن را در اختيار مقامات انظامي ايران قرار بدهند تا اين موضوع ثابت شود؛ با اين حال حتي کسي که ادعا مي‌شود گروگانگير بوده است يک متهم بوده که در گذشته استراليا وي را به صورت غير قانوني در کشور خود پناهنده کرده است.

در حقيقت اين بازي رسانه‌اي غرب که از سال‌هاي گذشته به دنبال کمرنگ و کم جلوه نشان دادن وحدت مسلمانان بوده اند ديگر تکراري شده است و پيام مهم اربعين و فرياد بلند مسلمانان در اين روز به گوش مردم جهان رسيد و غرب به زودي مجبور به پذيرش اين حقيقت خواهد شد.

شايد ماه‌ها بعد مردم جهان بفهمند که اين گروگان‌گيري هم بازي رسانه‌اي غرب با افکار عمومي بوده است؛‌ چرا که ارزش خبري اربعين و تجمع 20ميليوني در اين روز بسيار بيشتر از يک گروگانگيري در استراليا بوده است؛ اما رسانه‌هاي غربي در حالي پخش مستقيم از گروگانگيري داشته‌اند که حتي يک تصوير از اربعين در رسانه‌هاي غربي منتشر نشده است.

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html